Automatiska e-postmeddelanden till kunder

увеличить текстуменьшить текст

Mail kundAutomatiska e-postmeddelanden är de e-postmeddelanden som skickas från din webbplats till dina kunder.

  • Det e-postmeddelande som en kund får efter att ha lagt en beställning
  • Det e-postmeddelande som en kund får efter att ha skickat in kontaktformuläret
  • E-postmeddelandet med inbjudan att skriva en recension

Automatisk e-post skärmdump

Personanpassa automatiska e-postmeddelanden

  • Navigera till Inställningar > Fler alternativ > Automatiska e-postmeddelanden

Om Automatiska e-postmeddelanden inte visas i menyn ska du först justera användarupplevelsenivån till Avancerad, på Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.

  • Om din webbshop är flerspråkig, välj önskat språk med hjälp av flikarna
  • Välj det e-postmeddelande som du vill anpassa
  • Du kan nu ändra Subject och Email content

E-postmeddelanden kommer alltid att skickas från Webshop name <no-reply@easywebshop.com> Du kan ändra från namn - detta är den del som dina kunder kommer att se - på webbshop inställningar. Du kan inte ändra från e-post: om e-postmeddelanden skickas från en adress som inte finns på våra e-postservrar, kommer den mottagande e-postservern att avvisa e-postmeddelandet.

Observera att nästan alla e-postklienter inte visar bilder som standard som en säkerhetsåtgärd. Mottagaren måste ge uttryckligt tillstånd för att visa bilder.

Undvik i möjligaste mån att använda hyperlänkar i e-postmeddelanden: vissa spamfilter blockerar e-postmeddelanden med hyperlänkar.

Använda nyckelord

Med nyckelord kan du använda varierande kunddata i dina e-postmeddelanden.

NyckelordResultatAtt användas med
[CUSTOMER_FIRSTNAME]Kundens förnamnBeställningar, Kontaktformulär, Recensioner, Fakturor, Nyhetsbrev, Önskelistor
[CUSTOMER_LASTNAME]Kundens efternamnBeställningar, Kontaktformulär, Recensioner, Fakturor, Nyhetsbrev, Önskelistor
[ORDER_CODE]Unik orderkodBeställningar, Recensioner, Fakturor
[ORDER_REFERENCE]Din referens (om inställd)Order, Fakturor
[ORDER_PAYMENTURL]URL:en för onlinebetalningBeställningar, Fakturor
[ORDER_DESCRIPTION]Beställningsdata och kommentarerBeställningar, Fakturor
[REVIEW_INVITATION_URL]Inbjudningslänk för att skriva en recensionReviews
[PRODUCT_NAME]Produktens namnÖnskelistor
[PRODUCT_STATUS]Produktens statusÖnskelistor
[PRODUCT_PRICE]Priset på produktenÖnskelistor
[PRODUCT_URL]Produktens webbadress (URL)Önskelistor

Ett exempel:

Kära [CUSTOMER_FIRSTNAME]

Statusen för din beställning på All4You.be har ändrats. Den nya statusen för beställningen är :
Betalning mottagen

Din beställning har fått följande referens:
[ORDER_REFERENCE]

Detaljerna för din beställning är:
[ORDER_DESCRIPTION]

Det är inte längre möjligt att formellt tilltala kunder (t.ex. Dear Mrs. Smith). Användningen av kön har lett till politiskt laddade diskussioner på vår support, och vi föredrar att vår applikation förblir neutral. Därför frågar vi aldrig efter könet på dina kunder i kassan eller i formulär.

Du kan testa om e-postmeddelandena visas som önskat genom att lägga en testorder eller kontaktförfrågan i din webbshop.


Nästa sida: Utforma en vacker layout

Start wiki



Vanliga frågor Kontakt

Försäljningsvillkor Sekretess 2009 ‑ 2024 EasyWebshop