Automatiska e-postmeddelanden till kunder
Automatiska e-postmeddelanden är de e-postmeddelanden som skickas från din webbplats till dina kunder.
- Det e-postmeddelande som en kund får efter att ha lagt en beställning
- Det e-postmeddelande som en kund får efter att ha skickat in kontaktformuläret
- E-postmeddelandet med inbjudan att skriva en recension
Personanpassa automatiska e-postmeddelanden
- Navigera till Inställningar > Fler alternativ > Automatiska e-postmeddelanden
Om Automatiska e-postmeddelanden inte visas i menyn ska du först justera användarupplevelsenivån till Avancerad, på Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.
- Om din webbshop är flerspråkig, välj önskat språk med hjälp av flikarna
- Välj det e-postmeddelande som du vill anpassa
- Du kan nu ändra Subject och Email content
E-postmeddelanden kommer alltid att skickas från Webshop name <no-reply@easywebshop.com> Du kan ändra från namn - detta är den del som dina kunder kommer att se - på webbshop inställningar. Du kan inte ändra från e-post: om e-postmeddelanden skickas från en adress som inte finns på våra e-postservrar, kommer den mottagande e-postservern att avvisa e-postmeddelandet.
Observera att nästan alla e-postklienter inte visar bilder som standard som en säkerhetsåtgärd. Mottagaren måste ge uttryckligt tillstånd för att visa bilder.
Undvik i möjligaste mån att använda hyperlänkar i e-postmeddelanden: vissa spamfilter blockerar e-postmeddelanden med hyperlänkar.
Använda nyckelord
Med nyckelord kan du använda varierande kunddata i dina e-postmeddelanden.
Nyckelord | Resultat | Att användas med |
---|---|---|
[CUSTOMER_FIRSTNAME] | Kundens förnamn | Beställningar, Kontaktformulär, Recensioner, Fakturor, Nyhetsbrev, Önskelistor |
[CUSTOMER_LASTNAME] | Kundens efternamn | Beställningar, Kontaktformulär, Recensioner, Fakturor, Nyhetsbrev, Önskelistor |
[ORDER_CODE] | Unik orderkod | Beställningar, Recensioner, Fakturor |
[ORDER_REFERENCE] | Din referens (om inställd) | Order, Fakturor |
[ORDER_PAYMENTURL] | URL:en för onlinebetalning | Beställningar, Fakturor |
[ORDER_DESCRIPTION] | Beställningsdata och kommentarer | Beställningar, Fakturor |
[REVIEW_INVITATION_URL] | Inbjudningslänk för att skriva en recension | Reviews |
[PRODUCT_NAME] | Produktens namn | Önskelistor |
[PRODUCT_STATUS] | Produktens status | Önskelistor |
[PRODUCT_PRICE] | Priset på produkten | Önskelistor |
[PRODUCT_URL] | Produktens webbadress (URL) | Önskelistor |
Ett exempel:
Kära [CUSTOMER_FIRSTNAME]
Statusen för din beställning på All4You.be har ändrats. Den nya statusen för beställningen är :
Betalning mottagen
Din beställning har fått följande referens:
[ORDER_REFERENCE]
Detaljerna för din beställning är:
[ORDER_DESCRIPTION]
Det är inte längre möjligt att formellt tilltala kunder (t.ex. Dear Mrs. Smith). Användningen av kön har lett till politiskt laddade diskussioner på vår support, och vi föredrar att vår applikation förblir neutral. Därför frågar vi aldrig efter könet på dina kunder i kassan eller i formulär.
Du kan testa om e-postmeddelandena visas som önskat genom att lägga en testorder eller kontaktförfrågan i din webbshop.
Nästa sida: Utforma en vacker layout
- Introduktion
- Produkthantering
- Konfigurering av nätbutik
- Konto- och butiksinställningar
- Betalningsmetoder och betaltjänstleverantörer
- Fakturor och allmänna villkor
- Fastställande av fraktkostnader
- Rabatter och tilläggsavgifter
- Registrering och överföring av domännamn
- Flerspråkig butik
- Anslutning till externa plattformar
- Personliga webbadresser
- Hantering av flera webbutiker (Multishop)
- Automatiska e-postmeddelanden till kunder
- Utforma en vacker layout
- Förvaltning av beställningar
- Marknadsföring
- Moduler
- Säkerhetskopiering och export av data
- E-post och webmail
- Administratörskonton
- Foton av hög kvalitet
- Tvåfaktorsautentisering
- Etiketter
- Metataggar - verifiering av webbplatsen
- Livechatt
- Bildspel
- Analys av besökare - Google Analytics
- Filter
- Försäljningspunkt (POS)
- Formulärfält
- Digitala eller virtuella produkter
- Bokningssystemet Symcalia
- Gästbok
- Kontakta helpdesk