Skicka nyhetsbrev

Större textMinska text

NyhetsbrevNyhetsbrev är ett enkelt och ekonomiskt sätt att hålla kontakten med dina kunder. E-post är också en mycket pålitlig metod för kommunikation. Använd nyhetsbrevsfunktionen för att skicka kampanjer, för att annonsera nya produkter och för att skicka viktiga meddelanden till dina kunder.

Denna sida beskriver hur man skickar nyhetsbrev och ger användbara råd för att få ut det mesta av denna funktion.

EasyWebshop inkluderar en nyhetsbrevsfunktion för alla företagskunder. Det finns ingen kostnad eller extra avgift för att skicka nyhetsbrev. För att använda denna funktion, navigera till Marknadsföring > Nyhetsbrev. Om Nyhetsbrev inte visas i menyn, justera först användarupplevelsen till Avancerad, under Inställningar > Användarupplevelsenivå.

Skapa nyhetsbrev

  • Klicka på Skapa nyhetsbrev
  • Välj språket för ditt nyhetsbrev
  • Ange ämnet för ditt nyhetsbrev (maximalt 78 tecken)
  • Ange text och bilder

Du kan styla ditt nyhetsbrev med den användarvänliga textredigeraren.

Nyhetsbrev

Observera att nästan alla e-postapplikationer är mycket grundläggande när det gäller att tolka stilkod och är inkonsekventa med varandra. Detta gör det omöjligt att skapa ett nyhetsbrev som visas likadant på varje enhet.

Långa textstycken kommer att brytas för en mer bekväm läsning. Bredden på ditt nyhetsbrev är 760 pixlar. På enheter med små skärmar kommer detta att vara mindre.

De flesta moderna e-postklienter, såsom Gmail och Outlook, blockerar vanligtvis bilder som standard för att skydda användare från potentiella integritetsrisker och säkerhetshot, såsom spårningspixlar eller skadligt innehåll. Mottagare har ofta möjlighet att aktivera bildvisning för specifika e-postmeddelanden eller för alla e-postmeddelanden från betrodda avsändare. Hur man gör detta beror på e-postapplikationen. Observera att detta inte är en brist i EasyWebshop nyhetsbrevsfunktionen: det är en säkerhetspraxis som e-postapplikationer implementerar av goda skäl.

Det rekommenderas inte att använda bilder i nyhetsbrev för viktig information. Bilder i nyhetsbrev bör endast användas för ytterligare styling.

Vi rekommenderar att hålla layouten av ditt nyhetsbrev så enkel som möjligt. Använd text och bilder vertikalt: på så sätt kommer de att visas korrekt på mobila enheter med små skärmar. Använd inte stora bilder, de kommer inte att visas korrekt på mobila enheter.

Efter att ha sparat kommer du att se ett exempel på ditt nyhetsbrev på skärmen. Du kan redigera och ta bort nyhetsbrevet med knapparna nedan.

Personalisering av nyhetsbrev

Använd nyckelord för att göra ditt nyhetsbrev mer personligt. Nyckelorden kommer automatiskt att ersättas för varje mottagare individuellt.

NyckelordResultat
[CUSTOMER_FIRSTNAME]Mottagarens förnamn
[CUSTOMER_LASTNAME]Mottagarens efternamn

Skicka nyhetsbrev

Innan du klickar på Skicka-knappen, kom ihåg följande:

  • Håll det kort och enkelt: folk gillar inte att läsa stora texter på en skärm.
  • Skicka högst ett nyhetsbrev per vecka, vi hatar alla skräppost!
  • Skicka ett nyhetsbrev när du har något nytt och intressant. Dina kunder kommer att vara tacksamma.

Innan du skickar ditt nyhetsbrev till alla dina kunder, skicka ett testnyhetsbrev till dig själv. På så sätt kan du dubbelkolla och rätta till stavnings- och stilfel.

När du är redo, klicka på Skicka-knappen. Vår applikation skickar nyhetsbrev i batchar och kommer att visa dig resultatet. Om du har många mottagare, var tålmodig och stäng inte webbläsarfönstret.

Gränser

Nyhetsbrevsfunktionen är begränsad till 10 000 mottagare per nyhetsbrev och 4 nyhetsbrev per månad per språk. Detta bör vara mer än tillräckligt för den genomsnittliga webbutiken. Testnyhetsbrev till dig själv räknas inte.

Nyhetsbrev opt-in

För att lägga till en nyhetsbrev opt-in på startsidan av din webbplats:

  • Navigera till Hantera > CMS
  • Välj den önskade sidan, vanligtvis kommer detta att vara startsidan
  • Skriv nyckelordet [WEBSHOP_NEWSLETTER] (versaler!) där du vill ha opt-in-blocket för nyhetsbrevet
  • Klicka på Spara

Dina kunder kan nu anmäla sig till nyhetsbrevet på din startsida.

Vanliga frågor om att skicka nyhetsbrev

Nyhetsbrevet kommer inte fram till mina kunders inkorgar
De vanligaste problemen:
  • E-postmeddelandet hamnar i skräppostmappen eller kontakten raderas automatiskt av ett felaktigt konfigurerat skräppostfilter
  • Inkorgen är full
  • Det finns ett problem med mottagarens e-postleverantör
  • Processen för att skicka nyhetsbrevet avbröts innan den avslutades

Du kan hitta en översikt över skickade nyhetsbrev under Inställningar > Loggar. Skickad betyder att nyhetsbrevet har skickats framgångsrikt från våra e-postservrar. Det finns ingen garanti för att e-postmeddelandet faktiskt kom fram: detta beror på mottagarens e-postleverantör. Det kommer inte att finnas någon loggpost när processen för att skicka nyhetsbrevet avbröts innan den avslutades.
Bilder och foton visas inte i min inkorg
Av säkerhetsskäl visar de flesta e-post- och webbmailklienter inte bilder som standard.
Lösningen på detta problem beror på e-postklienten. Ibland ser du Visa fjärrinnehåll, Visa bilder eller Visa foton. Vänligen konsultera hjälpavdelningen för din e-postleverantör för detta.
Kan jag ändra min avsändaradress?
Nyhetsbrev skickas med no-reply@easywebshop.com-adressen. Endast på detta sätt kan den mottagande e-postservern verifiera att nyhetsbrevet kommer från EasyWebshop-servern. Det är inte möjligt att ändra detta. Om du skulle använda en annan e-postadress skulle nyhetsbrevet hamna i skräppostmappen eller raderas av skräppostfiltret.

Nästa sida: Blogg

Start wiki



Vanliga frågor Kontakt

Denna webbplats använder inte spårningscookies och säljer inte personuppgifter.FörsäljningsvillkorSekretess 2009 ‑ 2025 EasyWebshop