Välj den version du föredrar
Vår programvara finns i fyra olika versioner. Dessa versioner skiljer sig åt i fråga om funktioner och pris. De dyrare versionerna har flest funktioner. Att byta till en högre version kallas för en uppgradering.
Gratisversion
Syftet med gratisversionen är främst att prova programvaran, så att du lär känna användarvänligheten och funktionerna. Experimentera gärna!
Gratisversionen är tidsbegränsad. Du får ett e-postmeddelande när din testperiod tar slut.
Grundläggande version (webbplats)
Den här budgetversionen är perfekt om du vill ha en webbplats för att presentera din katalog och dina produkter. Du kan också anpassa webbplatsen och göra ytterligare sidor på alla språk. Det är möjligt att inaktivera kundvagnen för att skapa en webbplats istället för en nätbutik.
Professionell version
Professional-versionen är utrustad med alla funktioner för professionell onlineförsäljning till ett ekonomiskt pris. Automatisk behandling av onlinebetalningar och beräkning av fraktkostnader ingår i den här versionen.
Företagsversion
Business-versionen är samma som Professional-versionen men med många fler avancerade funktioner. Denna version innefattar alla funktioner.
Sammanställning av funktioner och priser
Uppgradering
Du kan uppgradera din butik på Inställningar > Uppgradera.
Du kan uppgradera din webbutik för 1, 3 eller 12 månader. Efter denna period får du ett e-postmeddelande med instruktioner för att förnya ditt köp. Om du inte vill förnya din webbutik kommer den automatiskt att växlas tillbaka till gratisversionen. Det är också möjligt att nedgradera till en lägre version. Det finns inga bindande avtal: om du inte vill fortsätta med din webbutik kan du tryggt ignorera e-postmeddelandena om förnyelse.
Se till att du beställer rätt version och rätt antal månader för du gör en betalning. Restitutioner (återbetalningar) är inte möjliga för beställningar i webbutiker.
Om du är osäker kan du välja gratisversionen eller en billigare version och beställa för en månad. Du kan senare enkelt uppgradera om du behöver fler funktioner. När du byter mellan olika versioner förblir alla inställningar och produkter intakta. Du kan alltså "fylla" din webbutik i gratisversionen och senare byta till en betalversion.
Till exempel: du väljer Professional-versionen för 12 månader, men efter 2 månader vill du uppgradera till Business-versionen. Priset för de återstående 10 månaderna som inte används dras automatiskt av från det nya priset.
Om du har flera webbutiker, se till att du uppgraderar eller förnyar rätt butik. Namnet på nätbutiken visas alltid under uppgraderingsprocessen. Vi kan inte avbryta en beställning efter att den har utförts.
Kontrollera att ditt domännamn är korrekt: det kan inte ändras efter registreringen. Vi rekommenderar att du först läser dokumentationen om domännamn.
EasyWebshop kräver ingen prenumeration. Alla butiker är förbetalda och kan sägas upp när som helst. Du får en påminnelse 30 dagar innan utgångsdatumet nås. Om du har beställt för endast en månad kommer detta vanligtvis att ske nästa dag. Oroa dig inte för det: du har fortfarande gott om tid till nästa förnyelse. Vi skickar påminnelserna långt i förväg eftersom vissa handlare är på semester när e-postmeddelandet kommer. Se till att din betalning kommer in i tid så att tjänsten kan fortsätta utan avbrott.
Vänta inte till sista dagen med att förnya. När betalningarna kommer in senare kan det hända att din webbutik under tiden övergår till gratisversionen igen. I gratisversionen förnyas inte ditt domännamn automatiskt. EasyWebshop tar inte ut någon extra avgift för att åter uppgradera en nätbutik som nedgraderats till gratisversionen. Men när ett domännamn sätts i karantän kan återaktiveringen bli kostsam på grund av domänregistrens höga avgifter.
Kontosaldo
Du kan lägga till ett belopp till ditt EasyWebshop-konto.
Höjning av medel till ditt kontosaldo | Användning av medel på ditt kontosaldo |
---|---|
Om det finns ett belopp på ditt kontosaldo kan det användas till din nästa beställning hos oss.
Nästa sida: Skapa en ny webbutik
- Introduktion
- Välj den version du föredrar
- Skapa en ny webbutik
- Översikt över kontot
- Produkthantering
- Konfigurering av nätbutik
- Konto- och butiksinställningar
- Betalningsmetoder och betaltjänstleverantörer
- Fakturor och allmänna villkor
- Fastställande av fraktkostnader
- Rabatter och tilläggsavgifter
- Registrering och överföring av domännamn
- Flerspråkig butik
- Anslutning till externa plattformar
- Personliga webbadresser
- Hantering av flera webbutiker (Multishop)
- Automatiska e-postmeddelanden till kunder
- Utforma en vacker layout
- Förvaltning av beställningar
- Marknadsföring
- Moduler
- Säkerhetskopiering och export av data
- E-post och webmail
- Administratörskonton
- Foton av hög kvalitet
- Tvåfaktorsautentisering
- Etiketter
- Metataggar - verifiering av webbplatsen
- Livechatt
- Bildspel
- Analys av besökare - Google Analytics
- Filter
- Försäljningspunkt (POS)
- Formulärfält
- Digitala eller virtuella produkter
- Bokningssystemet Symcalia
- Gästbok
- Kontakta helpdesk