Gästbok

Större textMinska text

GästbokGästboken gör det möjligt för dina besökare eller kunder att lämna ett meddelande på din webbplats. Även om gästböcker inte är lika populära idag som de var på 1990-talet, är det fortfarande en funktion som vi älskar att erbjuda våra användare.

Du kommer att få ett e-postmeddelande när någon lägger till ett nytt meddelande i din gästbok. Av säkerhetsskäl kommer meddelandet inte att synas omedelbart på din webbplats utan först efter att du har godkänt det.

Gästboken använder olika spam-skyddsmekanismer för att hjälpa till att hålla oönskade meddelanden till ett minimum.

Webshop gästbok funktion

  • Navigera till Inställningar > Fler alternativ > Gästbok
  • Klicka på Aktivera
  • En ny sida Gästbok kommer automatiskt att läggas till i CMS för varje språk på din webbplats

Om Gästbok inte visas i menyn, ändra först användarupplevelsenivån till Avancerad, under Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.

Acceptera ett gästbokmeddelande

  • Bläddra till meddelandet du vill acceptera och klicka på Bekräfta knappen

Ta bort ett gästbokmeddelande

  • Bläddra till meddelandet du vill ta bort och klicka på Ta bort knappen

Redigera gästbokssidan

  • Navigera till Förvaltning > CMS
  • Välj gästbokssidan på önskat språk
  • Du kan nu lägga till en introduktionstext eller fotnotstext på din gästbokssida

Ta inte bort [WEBSHOP_GUESTBOOK] nyckelordet, annars kommer gästbokinläggen inte längre att synas.

Om så önskas kan du lägga till gästboken på en annan sida av din webshop.

  • Navigera till Förvaltning > CMS
  • Välj önskad sida
  • Ange nyckelordet [WEBSHOP_GUESTBOOK] (versaler!) på den plats där gästboken ska visas

Ta bort gästboken

  • Navigera till Inställningar > Moduler > Gästbok
  • Klicka på Avaktivera
  • Navigera till Förvaltning > CMS
  • Välj gästbokssidan på önskat språk
  • Klicka på Ta bort
  • Upprepa för varje språk om din butik är flerspråkig

Vanliga frågor om gästboken

Gästboken är borta
Skapa en ny CMS-sida och lägg till [WEBSHOP_GUESTBOOK] nyckelordet i rubriken.
Ett meddelande som min besökare lade till visas inte
Nya meddelanden måste godkännas manuellt. Du kan göra detta under Inställningar > Fler alternativ > Gästbok. Klicka på bekräfta knappen om du vill acceptera ett meddelande.

Nästa sida: Kontakta helpdesk

Start wiki



Vanliga frågor Kontakt

Denna webbplats använder inte spårningscookies och säljer inte personuppgifter.FörsäljningsvillkorSekretess 2009 ‑ 2025 EasyWebshop