Gästbok
Gästboken gör det möjligt för dina besökare eller kunder att lämna ett meddelande på din webbplats. Även om gästböcker inte är lika populära idag som de var på 1990-talet, är det fortfarande en funktion som vi älskar att erbjuda våra användare.
Du kommer att få ett e-postmeddelande när någon lägger till ett nytt meddelande i din gästbok. Av säkerhetsskäl kommer meddelandet inte att synas omedelbart på din webbplats utan först efter att du har godkänt det.
Gästboken använder olika spam-skyddsmekanismer för att hjälpa till att hålla oönskade meddelanden till ett minimum.
- Navigera till Inställningar > Fler alternativ > Gästbok
- Klicka på Aktivera
- En ny sida Gästbok kommer automatiskt att läggas till i CMS för varje språk på din webbplats
Om Gästbok inte visas i menyn, ändra först användarupplevelsenivån till Avancerad, under Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.
Acceptera ett gästbokmeddelande
- Bläddra till meddelandet du vill acceptera och klicka på Bekräfta knappen
Ta bort ett gästbokmeddelande
- Bläddra till meddelandet du vill ta bort och klicka på Ta bort knappen
Redigera gästbokssidan
- Navigera till Förvaltning > CMS
- Välj gästbokssidan på önskat språk
- Du kan nu lägga till en introduktionstext eller fotnotstext på din gästbokssida
Ta inte bort [WEBSHOP_GUESTBOOK] nyckelordet, annars kommer gästbokinläggen inte längre att synas.
Om så önskas kan du lägga till gästboken på en annan sida av din webshop.
- Navigera till Förvaltning > CMS
- Välj önskad sida
- Ange nyckelordet [WEBSHOP_GUESTBOOK] (versaler!) på den plats där gästboken ska visas
Ta bort gästboken
- Navigera till Inställningar > Moduler > Gästbok
- Klicka på Avaktivera
- Navigera till Förvaltning > CMS
- Välj gästbokssidan på önskat språk
- Klicka på Ta bort
- Upprepa för varje språk om din butik är flerspråkig
Vanliga frågor om gästboken
- Gästboken är borta
- Skapa en ny CMS-sida och lägg till [WEBSHOP_GUESTBOOK] nyckelordet i rubriken.
- Ett meddelande som min besökare lade till visas inte
- Nya meddelanden måste godkännas manuellt. Du kan göra detta under Inställningar > Fler alternativ > Gästbok. Klicka på bekräfta knappen om du vill acceptera ett meddelande.
Nästa sida: Kontakta helpdesk
- Introduktion
- Produkthantering
- Konfigurering av nätbutik
- Konto- och butiksinställningar
- Betalningsmetoder och betaltjänstleverantörer
- Fakturor och allmänna villkor
- Fastställande av fraktkostnader
- Rabatter och tilläggsavgifter
- Registrering och överföring av domännamn
- Flerspråkig butik
- Anslutning till externa plattformar
- Personliga webbadresser
- Hantering av flera webbutiker (Multishop)
- Automatiska e-postmeddelanden till kunder
- Utforma en vacker layout
- Förvaltning av beställningar
- Marknadsföring
- Moduler
- Säkerhetskopiering och export av data
- E-post och webmail
- Administratörskonton
- Foton av hög kvalitet
- Tvåfaktorsautentisering
- Etiketter
- Metataggar - verifiering av webbplatsen
- Livechatt
- Bildspel
- Analys av besökare - Google Analytics
- Filter
- Försäljningspunkt (POS)
- Formulärfält
- Digitala eller virtuella produkter
- Bokningssystemet Symcalia
- Gästbok
- Kontakta helpdesk