Önskelistor
Med önskelistor kan dina kunder spara produkter till en önskelista. Som handlare kan du skicka uppdateringar om önskade produkter till dina kunder. Till exempel när en produkt blir tillgänglig igen eller när det finns en prisuppdatering. Dina kunder kan sedan lägga till de önskade produkterna i sin kundvagn och köpa dem.
Du kan hitta hantering av önskelistor på Marknadsföring > Önskelista.
Om Viskelistor inte visas i menyn, justera först användarupplevelsenivån till Avancerad, på Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.
Aktivera önskelistor i din webbshop
Klicka på knappen Aktivera för att lägga till önskelistor i din webbshop. En knapp Lägg till önskelista visas vid varje produkt och ett nytt navigeringsobjekt Villista visas i dina kunders konto.
- Lägga till en produkt i önskelistan
- Dina kunder kan klicka på knappen Lägg till i önskelista vid varje produkt för att lägga till produkten i sin önskelista.Kunder behöver ett konto för att kunna spara produkter på sin önskelista. Om de inte är inloggade kommer en inloggningsskärm att visas och produkten kommer automatiskt att läggas till i önskelistan efter inloggning.
- Visa önskelistan
- Dina kunder kan se sin önskelista på Mitt konto > Önskelista. De har möjlighet att sortera och visa önskelistan som de vill, på samma sätt som produktlistor fungerar.
- Lägga till en önskad produkt i varukorgen
- Dina kunder kan lägga till en produkt i sin kundvagn genom att klicka på produkten i sin önskelista och klicka på Lägg till i kundvagn.Produkten måste vara tillgänglig för att knappen Lägg i varukorgen ska visas.
- Ta bort en produkt från önskelistan
- Dina kunder kan ta bort en produkt från sin önskelista genom att klicka på produkten i sin önskelista och klicka på knappen Ta bort från önskelista.
Hantering av önskelistor
När kunder har sparat produkter i sina önskelistor kan du hitta översikten på Marknadsföring > Önskelista. Produkterna visas med sin produktkod, namn, status och antalet kunder som har lagt till den här produkten i sin önskelista.
- Visa en önskad produkt
- Klicka på den önskade produkten för att öppna detaljerna. Med knappen Redigera kan du uppdatera produkten. Med knappen Visa kan du visa produkten på din webbplats. Båda öppnas i ett nytt fönster.
- E-post till kunderna om en önskad produkt
- I detaljen för önskad produkt hittar du ett formulär som låter dig skicka ett e-postmeddelande till alla kunder som har den här produkten på sin önskelista. Använd detta för att meddela pris- och statusuppdateringar för produkten.
Om kunder med flera språk har denna produkt på sina önskelistor, kan du använda flikarna ovanför formuläret för att byta språk och skicka ett e-postmeddelande för varje språk separat.
Skicka inte för många e-postmeddelanden till dina kunder. De kommer att tycka att det är irriterande och kommer så småningom att blockera dina e-postmeddelanden.
Automatiska e-postmeddelanden
Använd funktionen automatiska e-postmeddelanden till kunder för att ändra mallen för e-postmeddelandet.
Sökord som börjar med [PRODUCT_] kommer att ersättas med produktdata i form av önskad produktdetalj. Nyckelord som börjar med [CUSTOMER_] kommer att ersättas med kunddata i de e-postmeddelanden som dina kunder får. Detta beror på att varje e-postmeddelande är personligt anpassat per kund.
Nästa sida: Moduler
- Introduktion
- Produkthantering
- Konfigurering av nätbutik
- Konto- och butiksinställningar
- Betalningsmetoder och betaltjänstleverantörer
- Fakturor och allmänna villkor
- Fastställande av fraktkostnader
- Rabatter och tilläggsavgifter
- Registrering och överföring av domännamn
- Flerspråkig butik
- Anslutning till externa plattformar
- Personliga webbadresser
- Hantering av flera webbutiker (Multishop)
- Automatiska e-postmeddelanden till kunder
- Utforma en vacker layout
- Förvaltning av beställningar
- Marknadsföring
- Moduler
- Säkerhetskopiering och export av data
- E-post och webmail
- Administratörskonton
- Foton av hög kvalitet
- Tvåfaktorsautentisering
- Etiketter
- Metataggar - verifiering av webbplatsen
- Livechatt
- Bildspel
- Analys av besökare - Google Analytics
- Filter
- Försäljningspunkt (POS)
- Formulärfält
- Digitala eller virtuella produkter
- Bokningssystemet Symcalia
- Gästbok
- Kontakta helpdesk