Livechatt
EasyWebshop erbjuder en livechattfunktion som gör att du kan kommunicera i realtid med dina besökare. När de ställer en fråga via din webbplats öppnas ett chattfönster i backend. Du kan sedan kommunicera live med din besökare.
Hur aktiverar man?
- Navigera till Inställningar > Fler alternativ > Chatt
- Klicka på Aktivera
Om Chatt inte visas i menyn, justera först användarupplevelsen till Avancerad, under Inställningar > Fler alternativ > Användarupplevelsenivå.
Du behöver ett domännamn för att chattfunktionen ska fungera.
Dina besökare kan starta en chattkonversation med hjälp av chattwidgeten längst ner till höger på din webbplats. När du får ett nytt meddelande medan webbläsarfönstret inte är i fokus, hör du ett meddelande och titeln på webbsidan blinkar.
Om du inte svarar inom 90 sekunder kommer din besökare att få ett meddelande om att ställa frågan på kontaktsidan.
Om du får meddelanden från flera besökare samtidigt, kommer flikar att skapas i chattfönstret som gör att du kan växla mellan konversationer.
Hur inaktiverar man?
Du kan inaktivera livechatten genom att:
- Logga ut
- Klicka på stängikonen längst upp till höger i chattfönstret
- Inaktivera modulen
Glöm inte att logga ut eller inaktivera chatten om du slutar svara på meddelanden. Dina besökare kommer inte att uppskatta det om de inte får svar i en livechatt.
Extern chattjänster
Vår livechatt är en grundläggande funktion som ger ett användarvänligt sätt att lägga till en chattbox på din webbplats utan att behöva kopiera och klistra in HTML-koder. Chattfunktionen är också mycket lätt och laddas effektivt.
Hos EasyWebshop har du friheten att använda vilken chattjänst du vill: externa chattjänster som kan vara mer avancerade kan också installeras på din webbplats. Detta innebär vanligtvis att man kopierar och klistrar in en HTML-kod i webbplatsens sidfot. Du kan hitta hur man infogar HTML-koder på vår infoga objekt i CMS wiki-sida.
Nästa sida: Bildspel
- Introduktion
- Produkthantering
- Konfigurering av nätbutik
- Konto- och butiksinställningar
- Betalningsmetoder och betaltjänstleverantörer
- Fakturor och allmänna villkor
- Fastställande av fraktkostnader
- Rabatter och tilläggsavgifter
- Registrering och överföring av domännamn
- Flerspråkig butik
- Anslutning till externa plattformar
- Personliga webbadresser
- Hantering av flera webbutiker (Multishop)
- Automatiska e-postmeddelanden till kunder
- Utforma en vacker layout
- Förvaltning av beställningar
- Marknadsföring
- Moduler
- Säkerhetskopiering och export av data
- E-post och webmail
- Administratörskonton
- Foton av hög kvalitet
- Tvåfaktorsautentisering
- Etiketter
- Metataggar - verifiering av webbplatsen
- Livechatt
- Bildspel
- Analys av besökare - Google Analytics
- Filter
- Försäljningspunkt (POS)
- Formulärfält
- Digitala eller virtuella produkter
- Bokningssystemet Symcalia
- Gästbok
- Kontakta helpdesk